Dvorac Dundjerski, muzej najtužnije srpske ljubavne priče

Uvek kad bih bio suviše lenj ili umoran od kofera i letova, vikendom bih obilazio neka fantastična mesta po Srbiji, jer verujte mi na reč Srbija obiluje super mestima za vikend break ili dnevne izlete. Nekoliko puta sam planirao da obiđem mesto najtužnije srpske ljubavne priče, dvorac Dunđerski ali nekako se uvek to jalovilo, te sam konačno pre par nedelja stigao i do zdanja Bogdana Dunđerskog.

Na put smo krenuli iz Rume. Na nekoliko kilometara od ovog grada nalazi se manastir Staro Hopovo, čija je crkva posle dugo vremena restauirana i otvorena za posetioce. Manastir je smešten u jednoj simpatičnoj uvali i okružuje ga bujna fruškogorska priroda. Manastir je podigao Đurađ Branković. Crkva je posvećena sv. Pantelejmonu.  Nadomak manastira nalazi se izvor prirodne pijaće voode tako da možete obezbediti zalihe. O ovom manastiru opširnije pisaću u nekom narednom postu.

Dalje, preko Novog Sada stižemo do Bečeja i odlučujemo da stanemo, prošetamo trgom i popijemo kafu. Trg je u fazi rekonstrukcije a samim prostorom dominiraju dva velika crkvena zdanja. Rimokatolička katedrala i pravoslavna crkva. Spazićete i zgradu opštine, baroknu zgradu ne baš reprezantivnog izgleda.

Na nekoliko kilometara od Bečeja, nalazi se put koji nas vodi do imanja Dunđerskih.  Prvo sam spazio divne konje na prostranoj ergeli, stare fijakere, drvorede,  i sve vas to zaista vraća u neka davno prošla vremena. Konačno, dolazimo i do samog dvorca. Zdanje je pretvoreno u hotel pod nazivom Fantast. Ukoliko želite da prenoćite cene su pristupačne. Takođe u zdanju se nalazi i restoran.

Dvorac Dunđerski okružuje prostran park sa stazama za šetnju. Nadomak dvorca nalazi se kapela Bogdana Dunđeraskog i mali kaštel. Park podseća na one engleske sa uređenim površinama i klupama za odmor.

Svakako najinteresantija priča vezana za dvorac Dunđerskijh jeste priča o Lenki Duđerski,  ćerki imućnog Srbina koja je bila nesrećno zaljubljena u jednog od, po meni  najvećih srpskih pesnika Lazu Kostića. Inspirisala je jednu od najlepših pesama ,, Santa Maria Della Salute,,  Kažu o toj se ljubavi i u Beču pripovedalo.  120 godina kasnije javnost je saznala nove detalje o ovoj ljubavi koje će vam ispričati u zidinama dvorca. Laza Kostić, Lenku nakon njene smrti nikada nije preboleo. I sam je umro sa Lenkom u mislima, kajući se zbog kukavičluka.

Na internetu sam pronašao i poslednji Lenkin zapis pa ću ga podeliti sa vama.

Sutra je moj dvadeset šesti rođendan. Što sam proživela za ovih pet godina? Samo patnju. Ljubav je patnja i više ne bih mogla da volim. A čemu onda život bez nje? Da, sutra mi je rođendan. Darivaću sebe i njega najskupocenijim darom: koji je večan i koji se ne zaboravlja. Bar dok on bude živ. Znaće on. Razumeće sve…

Na kraju, ukoliko vam se ukaže prilika, otidite do ovog mirnog, tihog i mističnog mesta. Što vise saznajete o onome što vas okružuje, vise ćete voleti I svoj život. Negde sam pročitao da je život zanimljiv onoliko koliko smo mi radoznali I to je tako tačno.

5 Comments on “Dvorac Dundjerski, muzej najtužnije srpske ljubavne priče”

1. Trebalo je da svratite do salaša 84 malo su skuplji kad je smeštaj u pitanju ( oko 100 e ) ali sigurno bi ti se dopao ambijent. Inače ja sam iz Bečeja i mi lokalci ovde znamo da je Fantast za švaleranciju hahah

2. Jedna mala dopuna. U to vreme sve devojke su bile zaljubljene u Lazu Kostica ali kao sto znamo on je bio zaljubljen samo u Lenku. Malo je poznato da je Laza cak otisao zbog nje u manastir Krusedol kako bi se smirio medjutim ni manastir mu nije pomogao. Julka Palanacki je bila zaljubljena u njega godinama pa ga je konacno i docekala kad se Laza vratio u Sombor ali on u nju nikada stvarno nije ni bio zaljubljen. Ipak je ozenio Julku a kumovao mu je sam Dundjerski. To je sve bilo planski kako bi se Laza udaljio od Lenke. Eto da se zna.

1. Laza Kostić kakav je bio častan čovek znao je da njihova ljubav ne može da uspe, pa je spletom čudnih okolnosti hteo da spoji Nikolu Teslu i Lenku Dunđerski. Nikoli je upravo tada izgorela laboratorija. Pošto je Lenka bila bogata i pred udajom hteo je da uda Lenku za Nikolu i tako mu donese finansijsku stabilnost i da je zaboravi. I to je doživelo debakl, sa obe strane, Tesla je bio zaljubljen u elektricitet a Lenka je izjavila da bi se udala samo za nekoga ko je kao Laza